Metamorfoza gabinetu pielęgniarki
Diametralnie zmieniły wygląd gabinety pielęgniarek w bolesławieckich szkołach ponadgimnazjalnych. Na gruntowne remonty i wymianę sprzętu medycznego we wszystkich swoich szkołach Starostwo Powiatowe pozyskało dotację z subwencji oświatowej. Higienistka z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra Henryka Sucharskiego w Bolesławcu Ewa Żabierek, która pracuje w szkole od 40 lat wspomina, że tak jak gabinet wyglądał, gdy po raz pierwszy do niego weszła w takim stanie trwał przez kolejne 40 lat. Jedyne, co się zmieniało to aparaty do mierzenia ciśnienia i termometry. W miejsce starych mebli pojawiły się nowe, zakupiono nowy stolik zabiegowy, leżankę, nowoczesną wagę, aparat do mierzenia ciśnienia i bezdotykowy termometr.
Gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej to jest bardzo ważne miejsce w szkole. Tutaj udzielamy doraźnej pomocy, ale także realizujemy zadania przypisane szkole, a więc z radością przyjęliśmy informację o możliwości ubiegania się o środki na doposażenie gabinetu profilaktyki z części subwencji oświatowej- mówi dyrektor szkoły Laura Słocka-Przydróżna.
Nowe wyposażenie na pewno się przyda tym bardziej, że młodzież teraz dużo więcej choruje. Wyposażenie gabinetu zostanie jeszcze uzupełnione m.in. o nowoczesny zestaw do udzielania pierwszej pomocy, przyrządy do badania wzroku i materiały związane z prowadzeniem diagnozy bilansowej uczniów.
Gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej to jest bardzo ważne miejsce w szkole. Tutaj udzielamy doraźnej pomocy, ale także realizujemy zadania przypisane szkole, a więc z radością przyjęliśmy informację o możliwości ubiegania się o środki na doposażenie gabinetu profilaktyki z części subwencji oświatowej- mówi dyrektor szkoły Laura Słocka-Przydróżna.
Nowe wyposażenie na pewno się przyda tym bardziej, że młodzież teraz dużo więcej choruje. Wyposażenie gabinetu zostanie jeszcze uzupełnione m.in. o nowoczesny zestaw do udzielania pierwszej pomocy, przyrządy do badania wzroku i materiały związane z prowadzeniem diagnozy bilansowej uczniów.
Paweł Domzalski