Niemiecki językiem integracji
Uczennice ZSOiZ miały okazję uczestniczyć w wyjątkowych zajęciach z młodzieżą z różnych krajów świata, która w Bautzen znalazła schronienie. Młodzi chłopcy i dziewczyny, którzy prawdopodobnie już nie spotkają się ze swoimi rodzinami, przybyli do Niemiec w poszukiwaniu życia w bezpiecznych warunkach. W zaprzyjaźnionej szkole w Bautzen uczą się nowego języka. W piątek 9.12.2016 obie grupy mogły wykorzystać zdobyte umiejętności językowe oraz przekonać się, jak ważna jest znajomość języka obcego. Młodzi ludzie poprzez zabawę i ciekawe formy pracy poznali się nawzajem, dowiedzieli o swoich kulturach i zainteresowaniach oraz pozbyli uprzedzeń. Uczniom ciężko było rozstać się ze sobą i tylko obietnica wspólnego spotkania na kolejnych zajęciach w Bautzen sprawiła, że pożegnanie nie było smutne. Na zakończenie obie grupy przystąpiły do wspólnego Mannequin Challenge.
Oto kilka wypowiedzi uczestniczek projektu:
- "Bardzo cieszymy się, że mogłyśmy uczestniczyć w tych zajęciach. Dzięki temu zyskałyśmy nowe znajomości i dowiedziałyśmy się o życiu w innych krajach. Było bardzo zabawnie. Tańczyliśmy, śpiewaliśmy i graliśmy wspólnie. W końcu mogłyśmy wykorzystać w praktyce język niemiecki. Po tych zajęciach uśmiech nie schodził nam z twarzy do wieczora. Z niecierpliwością oczekujemy następnego spotkania"- Klaudia i Karolina z II TRH.
- „Nie spodziewałam się, że będą do nas tacy otwarci i tak nas miło przywitają. Bardzo miło się z nimi rozmawiało i nie było żadnych widocznych barier językowych. Chociaż przez ich akcent trochę ciężej było zrozumieć ten niemiecki, ale starali się nam wszystko dokładniej tłumaczyć, jak nie rozumieliśmy"- Ola z II TRH.
- "Podczas wycieczki do Bautzen panowała bardzo przyjemna atmosfera. Taka wycieczka to dobry sposób do nauki i do ćwiczenia języka. Wycieczka bardzo mi się podobała"- Roksana z I TH.
- "Wycieczkę do Bautzen można zaliczyć jako wyjazd integracyjny i zapoznawczy z różnymi kulturami oraz ich językiem. Ta wycieczka to świetny sposób na spędzenie czasu i podszkolenie języka" - Marta z I TH.