Organizacja kształcenia w systemie hybrydowym (stacjonarnie i na odległość) w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra H. Sucharskiego w Bolesławcu od 19.10.2020 roku
Organizacja kształcenia w systemie hybrydowym (stacjonarnie i na odległość)
w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra H. Sucharskiego
w Bolesławcu od 19.10.2020 roku
w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra H. Sucharskiego
w Bolesławcu od 19.10.2020 roku
Szanowni Rodzice i Uczniowie!
Zgodnie z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej nasza Szkoła będzie realizowała kształcenie w systemie hybrydowym.
I. Środki komunikacji
Zgodnie z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej nasza Szkoła będzie realizowała kształcenie w systemie hybrydowym.
I. Środki komunikacji
- W czasie ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych związanego
z zagrożeniem epidemiologicznym nauka będzie realizowana na w systemie hybrydowym. Uczniowie zgodnie z opracowanym na każdy tydzień planem zajęć będą realizowali zajęcia w trybie stacjonarnym lub zdalnym. Plan lekcji zawierający opis trybu realizacji zajęć na każdy dzień tygodnia będzie zamieszczany na szkolnej stronie internetowej w menu- zakładka: „system hybrydowy”. - W oddziałach wyznaczonych do realizacji zajęć w trybie zdalnym, zajęcia będą odbywać się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Komunikacja i kształcenie będzie odbywać się poprzez dziennik elektroniczny
oraz z wykorzystaniem platformy edukacyjnej GSuite (Klauzula informacyjna zostanie przesłana przez dziennik do uczniów i rodziców), na której zostały utworzone konta dla uczniów i nauczycieli. - Zajęcia stacjonarne i na odległość będą się odbywały zgodnie z planem lekcji.
II. Tygodniowy zakres treści nauczania
- Dyrektor ustala we współpracy z nauczycielami tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas, który powinien uwzględniać
w szczególności:- równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
- zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
- możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
- łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
- ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
III. Realizacja podstawy programowej na zajęciach realizowanych w trybie zdalnym
- Nauczyciel będzie przygotowywał treści kształcenia na każdą jednostkę lekcyjną
w sposób umożliwiający uczniowi zapoznanie się z nimi i wykonanie poleceń nauczyciela w ciągu 45 min. Nauczyciel zamieści na platformie edukacyjnej materiał lub określi inną formę pracy np. z wykorzystaniem aplikacji Meet, przed lekcją zgodnie z planem lekcji. - Uczniowie powinni pamiętać o uwzględnieniu zasady bezpiecznego korzystania
z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną i internetu. - Nauczyciel będzie systematycznie kontrolował, czy przekazywane treści docierają do wszystkich uczniów. W przypadku braku kontaktu z uczniami natychmiast poinformuje dyrektora szkoły.
- Każdy nauczyciel będzie systematycznie realizował podstawę programową. Obowiązkiem ucznia będzie podejmowanie aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia. Szczegółowy sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności nauczyciele określą w ramach poszczególnych przedmiotów.
- Nauczanie zdalne jest kierowane do wszystkich uczniów, jeżeli uczeń ma trwałą nieobecność np. pobyt w szpitalu powinien o tym poinformować wychowawcę.
IV. Zasady oceniania, sposób kontaktu nauczycieli z rodzicami i uczniami
- Nauczyciel będzie dobierał różne formy sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów.
- Ocenie mogą podlegać m.in. prace ucznia gromadzone na platformie edukacyjnej, wypowiedzi ucznia w ramach wideo-spotkań oraz rozwiązane testy. Oceny za osiągnięcia uczniów wpisywane będą do dziennika elektronicznego.
- Wychowawca będzie monitorował czy wszyscy uczniowie mają dostęp do internetu
i komputera. W przypadku wystąpienia problemu uczeń powinien poinformować o tym fakcie wychowawcę. - Wszyscy nauczyciele będą na bieżąco kontaktować się z uczniami i rodzicami poprzez dziennik elektroniczny. Udzielanie konsultacji i odpowiadanie na pytania zarówno uczniów jak i rodziców nastąpi za pośrednictwem e-dziennika, najpóźniej w kolejnym dniu po otrzymaniu pytania.
Szczegółowe zasady organizacji nauki w systemie hybrydowym znajdują się w „Zasadach organizacji kształcenia w systemie hybrydowym (stacjonarnie i na odległość) w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra H. Sucharskiego w Bolesławcu od 19.10.2020 roku” na stronie szkolnej w menu, zakładka: „system hybrydowy”.
Zapraszam również do kontaktu mailowego dyrektor.zsoiz@wp.pl
Postaram się odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Uczniów i Państwa pytania dotyczące kształcenia na odległość w naszej Szkole.
Z poważaniem i życzeniami zdrowia,
Laura Słocka