Projekt zawodoznawczy - „DOLNOŚLĄSKIE ZAMKI I PAŁACE”
W Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra H. Sucharskiego w Bolesławcu
w terminie od 6 maja do 21 czerwca realizowany jest projekt zawodoznawczy „Dolnośląskie zamki
i pałace”. Projekt ten współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
w terminie od 6 maja do 21 czerwca realizowany jest projekt zawodoznawczy „Dolnośląskie zamki
i pałace”. Projekt ten współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W projekcie uczestniczą uczniowie klasy pierwszej i trzeciej technikum obsługi turystycznej. Autorką
i koordynatorką projektu jest nauczycielka przedmiotów zawodowych - Wanda Wiśniewska.
i koordynatorką projektu jest nauczycielka przedmiotów zawodowych - Wanda Wiśniewska.
Głównym celem projektu jest poznanie walorów turystycznych ziemi dolnośląskiej, poszerzenie wiedzy o własnym regionie, odkrywanie wyjątkowości, tajemniczości i magii najbliższych okolic,
a poprzez popularyzację turystyki zachęcanie młodzieży do aktywnego spędzania czasu wolnego.
a poprzez popularyzację turystyki zachęcanie młodzieży do aktywnego spędzania czasu wolnego.
Podstawowym zadaniem realizowanym w ramach projektu jest opracowanie prezentacji multimedialnej i publikacji „Dolnośląskie zamki i pałace” oraz przygotowanie i realizacja wycieczki do Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach, który w swoich zbiorach posiada miniatury czterdziestu czterech zabytkowych obiektów.
Zadanie to pozwoli uczniom na zapoznanie się z historią zabytkowych budowli w regionie dolnośląskim; rozwinie wiedzę o historii i kulturze własnego obszaru oraz pomoże w udzielaniu informacji turystycznej o regionie; poprzez wyszukiwanie informacji o zamkach i pałacach umożliwi poznanie ważniejszych dolnośląskich budowli historycznych; zmobilizuje uczniów do korzystania
z literatury o tematyce krajoznawczej i turystycznej; ukształtuje umiejętności odczytywania
i interpretowania różnorodnych źródeł wiedzy turystycznej w tym posługiwania się przewodnikami, informatorami turystycznymi i mapami; zapozna z etapami organizowania wyjazdu turystycznego,
a także umożliwi obserwację i analizę pracy przewodnika turystycznego; zaktywizuje uczniów do działania projektowego, rozwinie ich kreatywność, twórcze myślenie i przedsiębiorczość; poszerzy wiedzę zdobytą na zajęciach lekcyjnych, a także umiejętność samodzielnego planowania, uczenia się
i organizowania pracy; uformuje ich wrażliwość i poczucie estetyki w odniesieniu do cennych zabytków; ukształtuje szacunek do obiektów mających wartość kulturową i potrzebę ich ochrony; upowszechni formy aktywnego wypoczynku i zdrowego stylu życia; zgłębi poczucie tożsamości regionalnej.
z literatury o tematyce krajoznawczej i turystycznej; ukształtuje umiejętności odczytywania
i interpretowania różnorodnych źródeł wiedzy turystycznej w tym posługiwania się przewodnikami, informatorami turystycznymi i mapami; zapozna z etapami organizowania wyjazdu turystycznego,
a także umożliwi obserwację i analizę pracy przewodnika turystycznego; zaktywizuje uczniów do działania projektowego, rozwinie ich kreatywność, twórcze myślenie i przedsiębiorczość; poszerzy wiedzę zdobytą na zajęciach lekcyjnych, a także umiejętność samodzielnego planowania, uczenia się
i organizowania pracy; uformuje ich wrażliwość i poczucie estetyki w odniesieniu do cennych zabytków; ukształtuje szacunek do obiektów mających wartość kulturową i potrzebę ich ochrony; upowszechni formy aktywnego wypoczynku i zdrowego stylu życia; zgłębi poczucie tożsamości regionalnej.
Prezentację multimedialną i publikację „Dolnośląskie zamki i pałace” będzie można zobaczyć
w bibliotece szkolnej, a gazetkę szkolną „Zamki i pałace Dolnego Śląska” i fotogalerię przedstawiającą realizację projektu - w pracowni turystycznej.
w bibliotece szkolnej, a gazetkę szkolną „Zamki i pałace Dolnego Śląska” i fotogalerię przedstawiającą realizację projektu - w pracowni turystycznej.
