Realizacja projektu „Kreatywny zespół szkolny” – podsumowanie I etapu
Pierwsza, 5 -osobowa grupa nauczycieli Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra H. Sucharskiego w Bolesławcu, niedawno powróciła z zagranicznych, 7-dniowych kursów szkoleniowych, które odbywały się w Barcelonie, w Hiszpanii. Działania te były możliwe dzięki realizacji projektu „Kreatywny zespół szkolny” finansowanego ze środków unijnych w ramach programu Erasmus+ typ akcji KA101 - Mobilność kadry edukacji szkolnej, a także ogromnemu zaangażowaniu pani Laury Słockiej, dyrektora szkoły, koordynatora projektu - pani Anny Nowak, partnera projektu - grupy Work Experience Agency Ltd z Dublina oraz samych uczestników mobilności.
Podczas zebrania Rady Pedagogicznej dn. 09.09.2020r., koordynator projektu przypomniał zebranym główne założenia projektowe, a także umiejętności i kompetencje, które były doskonalone u nauczycieli podczas kursów (a także tych, które dopiero będą podczas kolejnych wyjazdów).
Indywidualny rozwój zawodowy każdego z uczestników działań mobilnościowych jest możliwy poprzez:
- poznanie założeń systemu edukacji w innych krajach europejskich,
- podniesienie świadomości technologicznej i kompetencji w zakresie IT,
- poznanie metod i form pracy z uczniem w ramach edukacji formalnej i nieformalnej i o specjalnych potrzebach oraz z grup defaworyzowanych,
- poznanie pozytywnych form komunikacji z uczniem, rodzicem, z innymi pracownikami,
- umiejętność pracy w zespole międzynarodowym,
- wzrost motywacji uczenia się języków obcych i doskonalenie kompetencji komunikacji w języku angielskim (poznanie języka specjalistycznego wykorzystywanego w edukacji)
- budowanie oraz utrzymywanie prawidłowych relacji interpersonalnych, utrzymywanie dobrych kontaktów z członkami zespołu podczas wykonywania zadań zawodowych,
- otwieranie się na europejskość.
W terminie 23-29.08.2020r. w kursach uczestniczyły Panie:
Danuta Jarosz i Edyta Chomiaczewska w kursie p.t.: „Zaprojektuj pozytywne myślenie - pozytywna komunikacja”;
Emilia Radlak: „Najlepsze cyfrowe narzędzia dla nauczycieli języka”;
Jolanta Płotnicka: „Media społecznościowe w klasie”
oraz Roksana Śliwińska: „Tradycyjne narzędzia sztuki i narzędzia ICT”.
Uczestnicy projektu, chcąc podzielić się zdobytą podczas mobilności wiedzą i nowymi umiejętnościami, zaplanowali krótkie tematyczne spotkania z rodzicami (w ramach pedagogizacji na zebraniach z rodzicami) oraz nauczycielami w ramach WDN a także z uczniami oraz społecznością współpracującą ze szkołą.
Podczas zebrania Rady Pedagogicznej dn. 09.09.2020r., koordynator projektu przypomniał zebranym główne założenia projektowe, a także umiejętności i kompetencje, które były doskonalone u nauczycieli podczas kursów (a także tych, które dopiero będą podczas kolejnych wyjazdów).
Indywidualny rozwój zawodowy każdego z uczestników działań mobilnościowych jest możliwy poprzez:
- poznanie założeń systemu edukacji w innych krajach europejskich,
- podniesienie świadomości technologicznej i kompetencji w zakresie IT,
- poznanie metod i form pracy z uczniem w ramach edukacji formalnej i nieformalnej i o specjalnych potrzebach oraz z grup defaworyzowanych,
- poznanie pozytywnych form komunikacji z uczniem, rodzicem, z innymi pracownikami,
- umiejętność pracy w zespole międzynarodowym,
- wzrost motywacji uczenia się języków obcych i doskonalenie kompetencji komunikacji w języku angielskim (poznanie języka specjalistycznego wykorzystywanego w edukacji)
- budowanie oraz utrzymywanie prawidłowych relacji interpersonalnych, utrzymywanie dobrych kontaktów z członkami zespołu podczas wykonywania zadań zawodowych,
- otwieranie się na europejskość.
W terminie 23-29.08.2020r. w kursach uczestniczyły Panie:
Danuta Jarosz i Edyta Chomiaczewska w kursie p.t.: „Zaprojektuj pozytywne myślenie - pozytywna komunikacja”;
Emilia Radlak: „Najlepsze cyfrowe narzędzia dla nauczycieli języka”;
Jolanta Płotnicka: „Media społecznościowe w klasie”
oraz Roksana Śliwińska: „Tradycyjne narzędzia sztuki i narzędzia ICT”.
Uczestnicy projektu, chcąc podzielić się zdobytą podczas mobilności wiedzą i nowymi umiejętnościami, zaplanowali krótkie tematyczne spotkania z rodzicami (w ramach pedagogizacji na zebraniach z rodzicami) oraz nauczycielami w ramach WDN a także z uczniami oraz społecznością współpracującą ze szkołą.