V Europejski Kongres Językowy PASE
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE zorganizowało w dniach 10-11 maja 2019 r. V Europejski Kongres Językowy „21st century skills in foreign language education” w Warszawie. Pan Dariusz Głaz miał przyjemność wziąć udział w tym wydarzeniu.
Kongres PASE to wyjątkowe i największe wydarzenie w branży edukacji językowej w Polsce i Europie. Program kongresu obejmował zagadnienia dotyczące każdej sfery kształcenia językowego: od tematów praktycznej nauki języków, poprzez ich teoretyczne uzasadnienie do takich zagadnień jak zarządzanie szkołą językową i doskonalenie zawodowe nauczycieli i lektorów. Kongres PASE to także możliwość spotkania najlepszych ekspertów edukacji językowej w Polsce i za granicą, szansa na wymianę doświadczeń i zaprezentowanie swoich osiągnięć.
Od czasu zdefiniowania Partnership for 21st century learning – listy kluczowych kompetencji XXI wieku, tempo przemian kulturowo – technologicznych znacząco wzrosło, wymuszając powstanie nowych form i narzędzi przekazywania oraz nabywania wiedzy, również w dziedzinie edukacji językowej. Demokratyzacja dostępu do informacji podważyła również tradycyjny podział ról na twórców i odbiorców treści, prowadząc do kryzysu autorytetu nauczyciela i utraty przez szkołę statusu głównego źródła wiedzy, podkreślając jednocześnie znaczenie takich umiejętności jak: krytyczne myślenie, kreatywność i innowacyjność. Celem V Kongresu PASE była zatem dyskusja nad zagadnieniem kompetencji XXI wieku w edukacji językowej oraz próba ich osadzenia w rzeczywistości widzianej z perspektywy ucznia, nauczyciela oraz szkoły.
Kongres PASE to wyjątkowe i największe wydarzenie w branży edukacji językowej w Polsce i Europie. Program kongresu obejmował zagadnienia dotyczące każdej sfery kształcenia językowego: od tematów praktycznej nauki języków, poprzez ich teoretyczne uzasadnienie do takich zagadnień jak zarządzanie szkołą językową i doskonalenie zawodowe nauczycieli i lektorów. Kongres PASE to także możliwość spotkania najlepszych ekspertów edukacji językowej w Polsce i za granicą, szansa na wymianę doświadczeń i zaprezentowanie swoich osiągnięć.
Od czasu zdefiniowania Partnership for 21st century learning – listy kluczowych kompetencji XXI wieku, tempo przemian kulturowo – technologicznych znacząco wzrosło, wymuszając powstanie nowych form i narzędzi przekazywania oraz nabywania wiedzy, również w dziedzinie edukacji językowej. Demokratyzacja dostępu do informacji podważyła również tradycyjny podział ról na twórców i odbiorców treści, prowadząc do kryzysu autorytetu nauczyciela i utraty przez szkołę statusu głównego źródła wiedzy, podkreślając jednocześnie znaczenie takich umiejętności jak: krytyczne myślenie, kreatywność i innowacyjność. Celem V Kongresu PASE była zatem dyskusja nad zagadnieniem kompetencji XXI wieku w edukacji językowej oraz próba ich osadzenia w rzeczywistości widzianej z perspektywy ucznia, nauczyciela oraz szkoły.