Warsztaty o komunikacji
Twoja twarz jest jak otwarta księga.
Gdy oczy mówią jedno, a usta drugie,
wówczas doświadczony człowiek
polega na mowie oczu.
R. Emerson, 1860
Większość konfliktów, nieporozumień nie wynika ze złej woli. Są one zazwyczaj efektem nieumiejętności skutecznego porozumiewania się.
Co to jest komunikacja?
Człowiek ze swej natury jest istotą „stadną”. Żyje on we wspólnocie z innymi i potrzebuje innych ludzi wspólnocie z innymi i potrzebuje innych ludzi. Komunikacja to nic innego jak wymiana informacji miedzy żywymi istotami.
Każdy człowiek, we wszystkich dziedzinach swojej działalności, korzysta z komunikacji interpersonalnej. Funkcjonując w społeczeństwie nie da się wyeliminować porozumiewania się z innymi osobami. Nie zawsze jest ono łatwe i przyjemne. Znajomość reguł rządzących komunikacją interpersonalną, dobrze wykorzystywana w praktyce, może pomóc w utrzymaniu pozytywnych relacji z ludźmi. Warto więc wiedzieć na czym polega ten oczywisty, ale w praktyce często nie idący po naszej myśli, proces.
Zasady prawidłowej komunikacji poznali podczas 5-godzinnych warsztatów przeprowadzonych przez trenerkę z Instytutu Rozwoju i Edukacji Esperta Sp. z o.o. w Rzeszowie 24 maja 2017 roku uczniowie klasy 1TE. Dzisiejsze warsztaty to bardzo ciekawy zasób wiedzy, gdyż komunikacja to również: samoświadomość, otwartość na innych, słuchanie siebie i praca nad językiem, komunikacja niewerbalna, dopasowywanie treści i formy komunikatu do odbiorcy, dopasowywanie sposobu komunikowania do sytuacji, uważność, przychylne słuchanie, aktywne słuchanie, wyrażanie pozytywnych emocji, uzyskiwanie efektu pozytywnego pierwszego wrażenia, umiejętność zadawania pytań, uśmiech, udzielanie informacji zwrotnej i przyjmowanie informacji zwrotnej.
Gdy oczy mówią jedno, a usta drugie,
wówczas doświadczony człowiek
polega na mowie oczu.
R. Emerson, 1860
Większość konfliktów, nieporozumień nie wynika ze złej woli. Są one zazwyczaj efektem nieumiejętności skutecznego porozumiewania się.
Co to jest komunikacja?
Człowiek ze swej natury jest istotą „stadną”. Żyje on we wspólnocie z innymi i potrzebuje innych ludzi wspólnocie z innymi i potrzebuje innych ludzi. Komunikacja to nic innego jak wymiana informacji miedzy żywymi istotami.
Każdy człowiek, we wszystkich dziedzinach swojej działalności, korzysta z komunikacji interpersonalnej. Funkcjonując w społeczeństwie nie da się wyeliminować porozumiewania się z innymi osobami. Nie zawsze jest ono łatwe i przyjemne. Znajomość reguł rządzących komunikacją interpersonalną, dobrze wykorzystywana w praktyce, może pomóc w utrzymaniu pozytywnych relacji z ludźmi. Warto więc wiedzieć na czym polega ten oczywisty, ale w praktyce często nie idący po naszej myśli, proces.
Zasady prawidłowej komunikacji poznali podczas 5-godzinnych warsztatów przeprowadzonych przez trenerkę z Instytutu Rozwoju i Edukacji Esperta Sp. z o.o. w Rzeszowie 24 maja 2017 roku uczniowie klasy 1TE. Dzisiejsze warsztaty to bardzo ciekawy zasób wiedzy, gdyż komunikacja to również: samoświadomość, otwartość na innych, słuchanie siebie i praca nad językiem, komunikacja niewerbalna, dopasowywanie treści i formy komunikatu do odbiorcy, dopasowywanie sposobu komunikowania do sytuacji, uważność, przychylne słuchanie, aktywne słuchanie, wyrażanie pozytywnych emocji, uzyskiwanie efektu pozytywnego pierwszego wrażenia, umiejętność zadawania pytań, uśmiech, udzielanie informacji zwrotnej i przyjmowanie informacji zwrotnej.