Wysłane przez moderator w ndz., 10/05/2025 - 21:06
W dniach 29 września – 3 października 2025 r. w ramach obchodów Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej odbyły się prelekcje połączone z warsztatami pod hasłem „Przemoc to nie siła. Siła to empatia.” W zajęciach wzięli udział uczniowie z klas 1 BKC, 3 BKC, 3 TH, 3 TS, # TE i 4 TŻH. Zajęcia prowadziła pani Edyta Chomiaczewska, wykorzystując metodę CLIL, łączącą elementy języka obcego z treściami wychowawczymi i psychologicznymi.
Celem zajęć było zwiększenie świadomości młodzieży w zakresie różnych form przemocy rówieśniczej oraz rozwijanie umiejętności rozpoznawania, reagowania i przeciwdziałania takim zachowaniom. Szczególny nacisk położono na budowanie postaw opartych na empatii, szacunku, odpowiedzialności i współpracy.
Zajęcia miały charakter interaktywny – uczniowie uczestniczyli w dyskusjach, analizowali sytuacje problemowe, a także pracowali w grupach nad propozycjami konstruktywnych reakcji na przemoc, zastanawiali się nad emocjami i potrzebami osób doświadczających przemocy, świadków takich zachować oraz sprawców, jak również tworzyli "Drzewa wartości" przedstawiając wartości, którymi chcą się kierować jako zespół klasowy. Wykorzystanie metody CLIL umożliwiło jednoczesne utrwalanie słownictwa z zakresu emocji, komunikacji i relacji interpersonalnych w języku niemieckim oraz rozwijanie kompetencji społecznych.
Młodzież aktywnie uczestniczyła w warsztatach, wykazując się dojrzałością, refleksją i zaangażowaniem. Zajęcia spotkały się z pozytywnym odbiorem, a ich treści skłoniły uczniów do dyskusji oraz pogłębionej refleksji nad znaczeniem empatii i odpowiedzialności w relacjach rówieśniczych.
Realizacja prelekcji i warsztatów przyczyniła się do zwiększenia świadomości uczniów w zakresie przeciwdziałania przemocy, rozwinęła ich kompetencje emocjonalno-społeczne oraz promowała wartości takie jak empatia, tolerancja i szacunek. Metoda CLIL okazała się skutecznym narzędziem wspierającym jednocześnie proces wychowawczy i dydaktyczny.
Celem zajęć było zwiększenie świadomości młodzieży w zakresie różnych form przemocy rówieśniczej oraz rozwijanie umiejętności rozpoznawania, reagowania i przeciwdziałania takim zachowaniom. Szczególny nacisk położono na budowanie postaw opartych na empatii, szacunku, odpowiedzialności i współpracy.
Zajęcia miały charakter interaktywny – uczniowie uczestniczyli w dyskusjach, analizowali sytuacje problemowe, a także pracowali w grupach nad propozycjami konstruktywnych reakcji na przemoc, zastanawiali się nad emocjami i potrzebami osób doświadczających przemocy, świadków takich zachować oraz sprawców, jak również tworzyli "Drzewa wartości" przedstawiając wartości, którymi chcą się kierować jako zespół klasowy. Wykorzystanie metody CLIL umożliwiło jednoczesne utrwalanie słownictwa z zakresu emocji, komunikacji i relacji interpersonalnych w języku niemieckim oraz rozwijanie kompetencji społecznych.
Młodzież aktywnie uczestniczyła w warsztatach, wykazując się dojrzałością, refleksją i zaangażowaniem. Zajęcia spotkały się z pozytywnym odbiorem, a ich treści skłoniły uczniów do dyskusji oraz pogłębionej refleksji nad znaczeniem empatii i odpowiedzialności w relacjach rówieśniczych.
Realizacja prelekcji i warsztatów przyczyniła się do zwiększenia świadomości uczniów w zakresie przeciwdziałania przemocy, rozwinęła ich kompetencje emocjonalno-społeczne oraz promowała wartości takie jak empatia, tolerancja i szacunek. Metoda CLIL okazała się skutecznym narzędziem wspierającym jednocześnie proces wychowawczy i dydaktyczny.

Więcej zdjęć na szkolnym Facebooku
.
Typ:
Zwykła