Wysłane przez moderator w pt., 11/07/2025 - 15:43
W dniu 7 listopada 2025 r. uczniowie klasy IV TŻH uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w ramach udziału ZSOiZ w projekcie edukacyjnym OSEhero. Zajęcia poprowadziła p. Edyta Chomiaczewska, wykorzystując materiały dydaktyczne udostępnione na platformie OSE IT-Szkoła.
Tematem zajęć była filozofia sztucznej inteligencji. Uczniowie poznali kluczowe zagadnienia dotyczące pojęcia inteligencji maszyn oraz refleksji nad możliwościami i ograniczeniami systemów sztucznej inteligencji. W ramach kursu zapoznali się m.in. z koncepcją testu Turinga, eksperymentem myślowym „pokój chiński” oraz z postacią chatbota Eugene’a Goostmana, który w znacznym stopniu potrafi naśladować ludzką konwersację.
Głównym przedmiotem zajęć były pytania natury filozoficznej, takie jak:
czy maszyna może zachowywać się inteligentnie w sposób nieodróżnialny od człowieka,
czy zdolność do takiego działania oznacza, że maszyna faktycznie posiada umysł i świadomość.
Uczniowie poznali także praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji, która coraz częściej wspiera człowieka w różnych dziedzinach życia. Omówiono trzy wybrane przykłady: pojazdy autonomiczne, systemy rekomendujące oraz przetwarzanie obrazów i wideo – rozwiązania, które doskonale ilustrują różnorodne aspekty działania SI.
Każda część kursu zakończyła się testem sprawdzającym wiedzę, który uczniowie klasy IV TŻH zaliczyli z wynikiem 100%, co świadczy o ich zaangażowaniu i zrozumieniu omawianych treści.
Zajęcia przebiegały w atmosferze ciekawości, aktywnego odkrywania i refleksyjnej dyskusji. Uczniowie z dużym zainteresowaniem analizowali poruszane zagadnienia, chętnie dzieląc się swoimi przemyśleniami i spostrzeżeniami. Spotkanie stanowiło doskonały przykład nowoczesnego nauczania, łączącego elementy filozofii, technologii i praktycznych zastosowań informatyki, a jednocześnie rozwijającego krytyczne myślenie młodzieży.
Tematem zajęć była filozofia sztucznej inteligencji. Uczniowie poznali kluczowe zagadnienia dotyczące pojęcia inteligencji maszyn oraz refleksji nad możliwościami i ograniczeniami systemów sztucznej inteligencji. W ramach kursu zapoznali się m.in. z koncepcją testu Turinga, eksperymentem myślowym „pokój chiński” oraz z postacią chatbota Eugene’a Goostmana, który w znacznym stopniu potrafi naśladować ludzką konwersację.
Głównym przedmiotem zajęć były pytania natury filozoficznej, takie jak:
Uczniowie poznali także praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji, która coraz częściej wspiera człowieka w różnych dziedzinach życia. Omówiono trzy wybrane przykłady: pojazdy autonomiczne, systemy rekomendujące oraz przetwarzanie obrazów i wideo – rozwiązania, które doskonale ilustrują różnorodne aspekty działania SI.
Każda część kursu zakończyła się testem sprawdzającym wiedzę, który uczniowie klasy IV TŻH zaliczyli z wynikiem 100%, co świadczy o ich zaangażowaniu i zrozumieniu omawianych treści.
Zajęcia przebiegały w atmosferze ciekawości, aktywnego odkrywania i refleksyjnej dyskusji. Uczniowie z dużym zainteresowaniem analizowali poruszane zagadnienia, chętnie dzieląc się swoimi przemyśleniami i spostrzeżeniami. Spotkanie stanowiło doskonały przykład nowoczesnego nauczania, łączącego elementy filozofii, technologii i praktycznych zastosowań informatyki, a jednocześnie rozwijającego krytyczne myślenie młodzieży.













Typ:
Zwykła




