Wysłane przez moderator w pt., 12/05/2025 - 18:07
W dniu 5 grudnia 2025 roku uczniowie klas IV TŻH oraz II TEH uczestniczyli w wyjściu do kina na film „Norymberga” . Opiekę nad młodzieżą sprawowały wychowawczynie – pani Edyta Chomiaczewska i pani Danuta Jarosz.
Film, wyreżyserowany przez Jamesa Vanderbilta, przedstawia kulisy procesów norymberskich. W głównych rolach wystąpili Russell Crowe, Rami Malek oraz Michael Shannon, tworząc poruszające i wyraziste kreacje ukazujące zarówno dramatyzm powojennych realiów, jak i moralną oraz prawną złożoność procesu sądzenia nazistowskich zbrodniarzy wojennych.
Celem wyjścia było nie tylko obejrzenie wartościowego dzieła filmowego, ale przede wszystkim pogłębienie wiedzy historycznej, rozwijanie świadomości obywatelskiej, refleksja nad odpowiedzialnością jednostki oraz nad znaczeniem sprawiedliwości po okresie totalitaryzmu. Film stał się znakomitym punktem wyjścia do rozmów o prawie międzynarodowym, wartości życia ludzkiego i konsekwencjach ideologii prowadzących do zbrodni przeciwko ludzkości.
Dodatkowym walorem edukacyjnym była obecność w filmie dialogów w języku niemieckim i angielskim, co pozwoliło uczniom osłuchać się z autentyczną wymową, poznać specjalistyczne słownictwo związane z historią, polityką i prawem oraz zauważyć, jak w praktyce funkcjonowała wielojęzyczna komunikacja w międzynarodowym procesie sądowym.
Po seansie uczniowie dzielili się refleksjami, zwracając uwagę na emocjonalną siłę obrazu, realistyczne przedstawienie wydarzeń i jego duże walory edukacyjne.
Całe przedsięwzięcie przebiegło w atmosferze skupienia i odpowiedzialności, a młodzież reprezentowała szkołę z wysoką kulturą osobistą.
Film, wyreżyserowany przez Jamesa Vanderbilta, przedstawia kulisy procesów norymberskich. W głównych rolach wystąpili Russell Crowe, Rami Malek oraz Michael Shannon, tworząc poruszające i wyraziste kreacje ukazujące zarówno dramatyzm powojennych realiów, jak i moralną oraz prawną złożoność procesu sądzenia nazistowskich zbrodniarzy wojennych.
Celem wyjścia było nie tylko obejrzenie wartościowego dzieła filmowego, ale przede wszystkim pogłębienie wiedzy historycznej, rozwijanie świadomości obywatelskiej, refleksja nad odpowiedzialnością jednostki oraz nad znaczeniem sprawiedliwości po okresie totalitaryzmu. Film stał się znakomitym punktem wyjścia do rozmów o prawie międzynarodowym, wartości życia ludzkiego i konsekwencjach ideologii prowadzących do zbrodni przeciwko ludzkości.
Dodatkowym walorem edukacyjnym była obecność w filmie dialogów w języku niemieckim i angielskim, co pozwoliło uczniom osłuchać się z autentyczną wymową, poznać specjalistyczne słownictwo związane z historią, polityką i prawem oraz zauważyć, jak w praktyce funkcjonowała wielojęzyczna komunikacja w międzynarodowym procesie sądowym.
Po seansie uczniowie dzielili się refleksjami, zwracając uwagę na emocjonalną siłę obrazu, realistyczne przedstawienie wydarzeń i jego duże walory edukacyjne.
Całe przedsięwzięcie przebiegło w atmosferze skupienia i odpowiedzialności, a młodzież reprezentowała szkołę z wysoką kulturą osobistą.








Typ:
Zwykła




