Wysłane przez moderator w pt., 12/06/2024 - 22:35
.
20 i 27 listopada 2024 r. odbyły się w naszej szkole innowacyjne zajęcia zawodowe, w których uczestniczyli uczniowie kształcący się w zawodach: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, technik spedytor oraz technik ekonomista.
Innowacja polegała na wykorzystaniu podczas zajęć gogli VR (VR – wirtualnej rzeczywistości) i specjalnie opracowanych aplikacji (symulacji VR), które wspierają kształcenie zawodowe. Podczas zajęć nasi uczniowie korzystali z programów, których tematyką była obsługa gościa w restauracji oraz obsługa gościa hotelowego w recepcji.
Symulacje wymagały od uczniów niezwykłego zaangażowania i fachowej wiedzy zawodowej. W trakcie lekcji uczniowie, zarówno w goglach VR na głowie, ale także wszyscy pozostali musieli podejmować decyzje, odpowiadające tym z jakimi spotkają się podczas realnych sytuacji zawodowych.
W zależności od realizowanego scenariusza uczniowie swoje wybory zapisywali na kartach pracy lub głosowali z wykorzystaniem tabletów. Operatorzy gogli VR, zanurzeni w wirtualnej rzeczywistości podejmowali samodzielne decyzje.
Lekcje zakończyły się podsumowaniem przez prowadzącego i wypełnieniem kart ewaluacyjnych przez uczniów.
Zabawy i rywalizacji było naprawdę sporo. Przekonaliśmy się, że technologia VR jest naprawdę skuteczna i daje możliwość sprawdzenia się w konkretnych sytuacjach zawodowych.
Zajęcia przebiegały w przyjaznej atmosferze, a uczestnicy wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem.
Prowadzącym zajęcia był p. Maciej Pronkiewicz, doradca metodyczny z informatyki w Powiatowym Centrum Edukacji i Kształcenia Kadr w Bolesławcu, a w zajęciach uczestniczyły również Panie: L. Hajduk, A. Nowak i J. Mazur, które w ten sposób, przygotowywały się do samodzielnego wdrażania takich i podobnych rozwiązań technicznych i metodycznych w swojej pracy dydaktycznej.
Innowacja polegała na wykorzystaniu podczas zajęć gogli VR (VR – wirtualnej rzeczywistości) i specjalnie opracowanych aplikacji (symulacji VR), które wspierają kształcenie zawodowe. Podczas zajęć nasi uczniowie korzystali z programów, których tematyką była obsługa gościa w restauracji oraz obsługa gościa hotelowego w recepcji.
Symulacje wymagały od uczniów niezwykłego zaangażowania i fachowej wiedzy zawodowej. W trakcie lekcji uczniowie, zarówno w goglach VR na głowie, ale także wszyscy pozostali musieli podejmować decyzje, odpowiadające tym z jakimi spotkają się podczas realnych sytuacji zawodowych.
W zależności od realizowanego scenariusza uczniowie swoje wybory zapisywali na kartach pracy lub głosowali z wykorzystaniem tabletów. Operatorzy gogli VR, zanurzeni w wirtualnej rzeczywistości podejmowali samodzielne decyzje.
Lekcje zakończyły się podsumowaniem przez prowadzącego i wypełnieniem kart ewaluacyjnych przez uczniów.
Zabawy i rywalizacji było naprawdę sporo. Przekonaliśmy się, że technologia VR jest naprawdę skuteczna i daje możliwość sprawdzenia się w konkretnych sytuacjach zawodowych.
Zajęcia przebiegały w przyjaznej atmosferze, a uczestnicy wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem.
Prowadzącym zajęcia był p. Maciej Pronkiewicz, doradca metodyczny z informatyki w Powiatowym Centrum Edukacji i Kształcenia Kadr w Bolesławcu, a w zajęciach uczestniczyły również Panie: L. Hajduk, A. Nowak i J. Mazur, które w ten sposób, przygotowywały się do samodzielnego wdrażania takich i podobnych rozwiązań technicznych i metodycznych w swojej pracy dydaktycznej.

.
Typ:
Zwykła