Skip to content Skip to navigation

Zajęcia po szkoleniu w ramach Erasmus+ o nazwie „Kompetentny nauczyciel przyszłości ”

.

    W ramach zajęć z produkcji reklamy klasa II technik reklamy, pod opieką pani Agnieszki Kamińskiej - Zdunek, miała serię lekcji wykorzystującą model pracy STEM.
Grupa zaplanowała i zrealizowała projektu ulotki typu C.
Pierwszym etapem projektowania technicznego jest koncypowanie (obmyślanie) elementu konstrukcyjnego. Na tym etapie wybiera się geometrię i materiał. W kolejnym etapie uczniowie projektowali szablon tego typu ulotki w programie graficznym CorelDRAW,
a następnie pracowali nad wizualną obróbką treści. Ważnym etapem prac było uzupełnienie zawartości grafiką i elementami wizualnymi, z uwzględnieniem wszelkich reguł tworzenia tego typu materiałów. Na koniec należało ulotkę przygotować do druku, zapisując ja w odpowiednim dla drukarni formacie i dopracować elementy, które mają podlegać wydrukowi.
Po wydrukowaniu ulotek należało przyciąć zbędne elementy ulotki przy użyciu narzędzia zwanego gilotyną.
    Zajęcia odbyły się w celu propagowania metody pracy, jaką nauczycielka zdobyła na szkoleniu w ramach projektu Erasmus+ o nazwie „Kompetentny nauczyciel przyszłości ”. Szkolenie odbyło się we Włoszech w Rzymie miało tytuł „Włączenie modelu nauczania STEM w edukację szkolną.
 
Co warto wiedzieć o metodzie STEM?
STEAM to podejście do uczenia się i nauczania, które integruje naukę w zakresie nauk przyrodniczych (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Art) i matematyki (Mathematics). Zamiast traktować te dziedziny jako oddzielne, izolowane przedmioty, podejście STEAM łączy je w holistyczny sposób, zachęcając uczniów do korzystania z interdyscyplinarnych umiejętności i kreatywnego myślenia.
  1. Projektowanie i budowanie.
  2. Uczenie przez odkrywanie.
  3. Zadania problemowe.
  4. Kooperatywne uczenie się.
  5. Technologia i multimedia.
20231009_132841 (Copy).jpg

20231009_132806 (Copy).jpg

20231002_141652 (Copy).jpg

20231002_131814 (Copy).jpg

20231002_131758 (Copy).jpg

20231002_131745 (Copy).jpg

20231002_131737 (Copy).jpg

.

Typ: 
Zwykła