Wysłane przez moderator w śr., 03/19/2025 - 21:34
W dniach 18 i 19 marca 2025 r. uczniowie klas 3BKC i 3TŻH wzięli udział w wyjątkowych zajęciach zorganizowanych w ramach akcji Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH) „W pełnym wymiarze”. Warsztaty, prowadzone przez panią Edytę Chomiaczewską i panią Magdalenę Rydz, miały na celu zwrócenie uwagi na przeciwdziałanie stereotypom i dyskryminacji oraz skłonienie uczniów do refleksji nad różnorodnością społeczną.
Podczas zajęć uczniowie mieli okazję analizować mechanizmy powstawania stereotypów, dyskutować o ich wpływie na społeczeństwo oraz poznawać historie różnych mniejszości żyjących w Polsce. Dzięki interaktywnym metodom pracy mogli spojrzeć na problem z różnych perspektyw i zastanowić się, jak przeciwdziałać uprzedzeniom w codziennym życiu.
Uzupełnieniem warsztatów jest wystawa plakatów, które zostały rozwieszone na terenie szkoły. Prezentują one sylwetki przedstawicieli różnych grup mniejszościowych w Polsce – osób, których historie często postrzegane są jedynie w jednym wymiarze, przez pryzmat uproszczonych opinii i schematów.
Zachęcamy całą społeczność szkolną do obejrzenia plakatów i zapoznania się z ich treścią. Niech staną się one impulsem do refleksji nad tym, jak możemy budować bardziej otwarte i tolerancyjne społeczeństwo.
Podczas zajęć uczniowie mieli okazję analizować mechanizmy powstawania stereotypów, dyskutować o ich wpływie na społeczeństwo oraz poznawać historie różnych mniejszości żyjących w Polsce. Dzięki interaktywnym metodom pracy mogli spojrzeć na problem z różnych perspektyw i zastanowić się, jak przeciwdziałać uprzedzeniom w codziennym życiu.
Uzupełnieniem warsztatów jest wystawa plakatów, które zostały rozwieszone na terenie szkoły. Prezentują one sylwetki przedstawicieli różnych grup mniejszościowych w Polsce – osób, których historie często postrzegane są jedynie w jednym wymiarze, przez pryzmat uproszczonych opinii i schematów.
Zachęcamy całą społeczność szkolną do obejrzenia plakatów i zapoznania się z ich treścią. Niech staną się one impulsem do refleksji nad tym, jak możemy budować bardziej otwarte i tolerancyjne społeczeństwo.

.
Typ:
Zwykła