Wysłane przez moderator w wt., 09/28/2021 - 18:51
.
28 września 2021 roku uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra Henryka Sucharskiego w Bolesławcu z klasy 1PHS w ramach lekcji plastyki odwiedzili z Panią Edytą Orlińską galerię „W sam raz” w BOK-MCC by obejrzeć wystawę Stanisława Bracha „Miodem płynące – manifest międzygatunkowej solidarności”. Ekspozycję stanowią wyjątkowe prace, powstałe z porcelany i metali szlachetnych, tworzące zaskakujące konstrukcje. Stanisław Brach jest absolwentem Technikum Ceramicznego oraz Wydziału Rzeźby na ASP w Krakowie, gdzie w 2014 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego. Od 2010 roku prowadzi Pracownię Ceramiki na Wydziale Rzeźby ASP w Warszawie, gdzie w 2015 roku otrzymał tytuł profesora ASP.
Prace Stanisława Bracha to subtelne połączenie pozornych przeciwieństw – natury i sztuki. Fascynacja mikroświatem pszczelich rodzin oraz coraz głośniej podnoszony globalnie problem ich masowego wymienia stały się przyczynkiem do stworzenia unikalnych form, oddających detalicznie wygląd i strukturę plastrów miodu. Tworzone przez artystę konstrukcje z wykorzystaniem naturalnych plastrów mają nie tylko ukazać widzowi niezwykłość „architektury” tworzonej w zaciszu uli, ale także uzmysłowić nasz bezpośredni wpływ na ich zagładę, a w konsekwencji także całej ludzkości.
28 września 2021 roku uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra Henryka Sucharskiego w Bolesławcu z klasy 1PHS w ramach lekcji plastyki odwiedzili z Panią Edytą Orlińską galerię „W sam raz” w BOK-MCC by obejrzeć wystawę Stanisława Bracha „Miodem płynące – manifest międzygatunkowej solidarności”. Ekspozycję stanowią wyjątkowe prace, powstałe z porcelany i metali szlachetnych, tworzące zaskakujące konstrukcje. Stanisław Brach jest absolwentem Technikum Ceramicznego oraz Wydziału Rzeźby na ASP w Krakowie, gdzie w 2014 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego. Od 2010 roku prowadzi Pracownię Ceramiki na Wydziale Rzeźby ASP w Warszawie, gdzie w 2015 roku otrzymał tytuł profesora ASP.
Prace Stanisława Bracha to subtelne połączenie pozornych przeciwieństw – natury i sztuki. Fascynacja mikroświatem pszczelich rodzin oraz coraz głośniej podnoszony globalnie problem ich masowego wymienia stały się przyczynkiem do stworzenia unikalnych form, oddających detalicznie wygląd i strukturę plastrów miodu. Tworzone przez artystę konstrukcje z wykorzystaniem naturalnych plastrów mają nie tylko ukazać widzowi niezwykłość „architektury” tworzonej w zaciszu uli, ale także uzmysłowić nasz bezpośredni wpływ na ich zagładę, a w konsekwencji także całej ludzkości.
Typ:
Zwykła