Wysłane przez moderator w śr., 11/24/2021 - 06:06
.
Panie Magdalena Zeszutek oraz Anna Nowak w dniach 14.11-20.11.2021r., uczestniczyły w niezwykle wyjątkowych i inspirujących międzynarodowych działaniach mobilnościowych, które odbywały się w ramach projektu Unii Europejskiej Erasmus+ „Kreatywny zespół szkolny” 2019-1-PL01-KA101-063436.
Podczas mobilności typu job-shadowing (obserwacja pracy w szkole) i teaching assignments (prowadzenie działalności dydaktycznej w szkole) Panie realizowały założenia projektowe poprzez:
- prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkole hiszpańskiej
- aktywną obserwację codziennych obowiązków wewnątrz organizacji edukacyjnej (formalnej i nieformalnej)
Podczas mobilności typu job-shadowing (obserwacja pracy w szkole) i teaching assignments (prowadzenie działalności dydaktycznej w szkole) Panie realizowały założenia projektowe poprzez:
- prowadzenie zajęć dydaktycznych w szkole hiszpańskiej
- aktywną obserwację codziennych obowiązków wewnątrz organizacji edukacyjnej (formalnej i nieformalnej)
- poznawanie specyfiki pracy nauczyciela oraz systemu oświaty w Hiszpanii
- pogłębianie znajomości języka angielskiego, w tym specjalistycznego
- doskonalenie umiejętności nauczycielskich
- poznawanie nowych metod nauczania
- wzmacnianie współpracy międzynarodowej
- nawiązywanie międzynarodowych kontaktów
Zajęcia odbywały się w szkole technicznej- średniej w Maladze pod nazwą Instituto Educación Secundaria La Rosaleda, gdzie na co dzień kształci się ponad 2 tyś młodych ludzi w różnych zawodach.
Nauczycielki miały także możliwość odwiedzenia placówki nieformalnej – stowarzyszenia społecznego ARRABAL-AID o charakterze non-profit, którego misją jest praca na rzecz pełnej integracji społecznej i zawodowej ludzi, zwłaszcza najsłabszych, poprzez działania wspierające w środowisku społecznym (lokalnym). Ich pomoc skierowana jest głównie do imigrantów, bezrobotnych oraz dzieci i młodzieży, którzy mają trudności w nauce lub mają potrzebę rozwijania swoich umiejętności po zajęciach szkolnych ze specjalistami, w ramach zajęć dodatkowych.
Panie odwiedziły także mury szkoły średniej - ogólnokształcącej, w której kształcił się sam Pablo Picasso Podczas tego spotkania młodzież opowiadała w języku angielskim m.in. o sobie, szkole, Hiszpanii i jej mieszkańcach, miejscach wartych odwiedzenia w Maladze, o skojarzeniach z Polską i Polakami (zapytana o najbardziej sławnego Polaka – jednomyślnie odpowiadała, że to Robert Lewandowski ), zasadach działania projektu Erasmus+.
Każda wizyta, obserwacja pracy nauczycieli oraz pracowników placówek oświatowych w innym systemie oświaty, prowadzenie zajęć edukacyjnych, możliwość wymiany dobrych praktyk, dawała uczestnikom mobilności wiele radości, możliwość współpracy w zespole międzynarodowym i wielokulturowym, ale przede wszystkim pozwoliła na rozwój zawodowy (w zakresie kompetencji komunikacyjnych, cyfrowych, językowych i zawodowych).
Nauczycielki miały także możliwość odwiedzenia placówki nieformalnej – stowarzyszenia społecznego ARRABAL-AID o charakterze non-profit, którego misją jest praca na rzecz pełnej integracji społecznej i zawodowej ludzi, zwłaszcza najsłabszych, poprzez działania wspierające w środowisku społecznym (lokalnym). Ich pomoc skierowana jest głównie do imigrantów, bezrobotnych oraz dzieci i młodzieży, którzy mają trudności w nauce lub mają potrzebę rozwijania swoich umiejętności po zajęciach szkolnych ze specjalistami, w ramach zajęć dodatkowych.
Panie odwiedziły także mury szkoły średniej - ogólnokształcącej, w której kształcił się sam Pablo Picasso Podczas tego spotkania młodzież opowiadała w języku angielskim m.in. o sobie, szkole, Hiszpanii i jej mieszkańcach, miejscach wartych odwiedzenia w Maladze, o skojarzeniach z Polską i Polakami (zapytana o najbardziej sławnego Polaka – jednomyślnie odpowiadała, że to Robert Lewandowski ), zasadach działania projektu Erasmus+.
Każda wizyta, obserwacja pracy nauczycieli oraz pracowników placówek oświatowych w innym systemie oświaty, prowadzenie zajęć edukacyjnych, możliwość wymiany dobrych praktyk, dawała uczestnikom mobilności wiele radości, możliwość współpracy w zespole międzynarodowym i wielokulturowym, ale przede wszystkim pozwoliła na rozwój zawodowy (w zakresie kompetencji komunikacyjnych, cyfrowych, językowych i zawodowych).
Więcej zdjęć na FB
.
Typ:
Zwykła