Wysłane przez moderator w wt., 10/12/2021 - 15:05
.
Dnia 12 października 2021 w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra Henryka Sucharskiego w Bolesławcu odbyły się zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej „Organizacja pracy w hotelarstwie metodą CLIL”. Uczennice klasy IV Technikum Hotelarskiego pracowały tym razem nad charakterystyką czynników niebezpiecznych i szkodliwych występujących w środowisku pracy oraz określały sposoby ochrony przed nimi.
Zajęcia prowadzone były za pomocą metody CLIL, dzięki czemu uzyskany został efekt synergiczny poprzez skorelowanie nauczania języka niemieckiego z przedmiotem zawodowym.
Uczestniczki zajęć miały tutaj do czynienia z nauczaniem bilingwalnym oraz poprzez immersję, czyli tak zwane zanurzenie w języku niemieckim. Dochodziło również do przełączania między językami (code switching), czyli przełączania się na język ojczysty w celu wyjaśnienia trudniejszych pojęć. Język obcy był tutaj narzędziem, a nie wyłącznym celem nauczania, a uczennice skupiając się na kompetencjach pozajęzykowych. Uczennice uczyły się języka przy okazji, co jest najskuteczniejszą strategią nauczania.
Zajęcia prowadziła pani Edyta Chomiaczewska, która pogłębiała swą wiedzę podczas szkolenia w Finlandii: New Approaches in Foreign Language Education. CLIL. Projekt pn. „Innowacyjny nauczyciel” zorganizowany został w ramach programu Erasmus plus (Akcja KA1 „mobilność nauczycieli”) i był realizowany we współpracy z instytucją partnerską Sherlock Edu London.
Zajęcia prowadzone były za pomocą metody CLIL, dzięki czemu uzyskany został efekt synergiczny poprzez skorelowanie nauczania języka niemieckiego z przedmiotem zawodowym.
Uczestniczki zajęć miały tutaj do czynienia z nauczaniem bilingwalnym oraz poprzez immersję, czyli tak zwane zanurzenie w języku niemieckim. Dochodziło również do przełączania między językami (code switching), czyli przełączania się na język ojczysty w celu wyjaśnienia trudniejszych pojęć. Język obcy był tutaj narzędziem, a nie wyłącznym celem nauczania, a uczennice skupiając się na kompetencjach pozajęzykowych. Uczennice uczyły się języka przy okazji, co jest najskuteczniejszą strategią nauczania.
Zajęcia prowadziła pani Edyta Chomiaczewska, która pogłębiała swą wiedzę podczas szkolenia w Finlandii: New Approaches in Foreign Language Education. CLIL. Projekt pn. „Innowacyjny nauczyciel” zorganizowany został w ramach programu Erasmus plus (Akcja KA1 „mobilność nauczycieli”) i był realizowany we współpracy z instytucją partnerską Sherlock Edu London.
.
Typ:
Zwykła