Wysłane przez moderator w wt., 12/14/2021 - 16:00
.
Uczennice klasy IV technikum hotelarskiego Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im.mjra Henryka Sucharskiego zakończyły realizację zajęć w ramach innowacji pedagogicznej Organizacja pracy w hotelarstwie metodą CLIL dla zawodu technik hotelarstwa 422402, której autorką jest pani Edyta Chomiaczewska. Celem innowacji było skorelowanie nauczania języka niemieckiego z przedmiotem zawodowym, wykorzystanie naturalnej motywacji do uczenia się nowych i interesujących rzeczy w sposób odpowiedni dla wieku i zdolności oraz sprawności i umiejętności już opanowanych, wprowadzenie wysokiego poziomu motywacji i indywidualizacji z uwzględnieniem potrzeb i możliwości uczniów, wykorzystywanie technologii informatycznych oraz wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł. Podczas zajęć omówione i przećwiczone zostało postępowanie w trudnych i nadzwyczajnych sytuacjach zawodowych, uczniowie spotykali się z symulacją zdarzeń w oparciu o realne sytuacje i potrzeby, odgrywali różne role, rozwiązywali problemy. Omówiony został wizerunek pracownika, kultura i etyka w hotelarstwie. Uczniowie samodzielnie i grupowo przygotowywali i prezentowali projekty, prowadzone były dyskusje. Uczniowie charakteryzowali czynniki niebezpieczne i szkodliwe występujące w środowisku pracy w dziale służby pięter oraz określali sposoby ochrony przed nimi, omawiali wyposażenie techniczne obiektu hotelarskiego i jego przystosowanie do potrzeb obsługi gości z niepełnosprawnościami. Uczniowie rozróżniali i charakteryzowali usługi hotelarskie dodatkowe, rodzaje usług uzupełniających, fakultatywnych, towarzyszących, przygotowali oferty usług dodatkowych i zapoznali się ze sposobami prezentacji tychże ofert, omawiali stosowanie form i procedur przyjmowania zamówień w zakresie usług dodatkowych, charakteryzowali usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim, a także uczyli się oceniać jakość wykonywanych zadań według przyjętych kryteriów. Podczas zajęć ćwiczono również umiejętność proponowania zmian w organizacji pracy mające na celu poprawę wydajności i jakości pracy. Podczas prac zastosowano między innymi materiały multimedialne dotyczące usług hotelarskich, pomoce wizualne, materiały informacyjno-reklamowe przedsiębiorstw hotelarskich: foldery, oferty usług, katalogi, zestawy ćwiczeń, dokumentacja hotelowa, zasoby internetowe.
.
Typ:
Zwykła