Wysłane przez moderator w śr., 06/22/2022 - 17:46
.
W roku szkolnym 2021/2022 w klasie 2 Branżowej Szkoły I Stopnia Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjra Henryka Sucharskiego realizowano innowację pedagogiczną: Zdobnictwo ceramiki metodą CLIL dla zawodu zdobnik ceramiki 731609.
Program innowacji oparty był o podstawę programową przedmiotu zdobnictwo ceramiki dla zasadniczej szkoły branżowej I stopnia zdobnik. Przedmiot zawodowy zdobnictwo ceramiki nauczany był za pomocą metody CLIL, dzięki czemu uzyskany został efekt synergiczny poprzez skorelowanie nauczania języka niemieckiego z przedmiotem zawodowym. Uczniowie pogłębiali wiedzę na temat sposobów zdobienia ceramiki, poznali zdobienie plastyczne, szkliwami dekoracyjnymi, metodą podszkliwną, naszkliwną, polerowania, angobami, barwienia mas ceramicznych. Dużo dowiedzieli się też o wypalaniu dekoracji naszkliwnych, wad wyrobów zdobionych, przyczyn ich powstawania i sposobów zapobiegania im. Myślą przewodnią innowacji było przygotowanie uczniów do wykonywania pracy zawodowej na wysokim poziomie i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy, poprzez zastosowanie nowych technik i technologii oraz z uwzględnieniem wzrostu oczekiwań pracodawców w zakresie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników.
Autorkami innowacji były pani Edyta Orlińska i pani Edyta Chomiaczewska.
Program innowacji oparty był o podstawę programową przedmiotu zdobnictwo ceramiki dla zasadniczej szkoły branżowej I stopnia zdobnik. Przedmiot zawodowy zdobnictwo ceramiki nauczany był za pomocą metody CLIL, dzięki czemu uzyskany został efekt synergiczny poprzez skorelowanie nauczania języka niemieckiego z przedmiotem zawodowym. Uczniowie pogłębiali wiedzę na temat sposobów zdobienia ceramiki, poznali zdobienie plastyczne, szkliwami dekoracyjnymi, metodą podszkliwną, naszkliwną, polerowania, angobami, barwienia mas ceramicznych. Dużo dowiedzieli się też o wypalaniu dekoracji naszkliwnych, wad wyrobów zdobionych, przyczyn ich powstawania i sposobów zapobiegania im. Myślą przewodnią innowacji było przygotowanie uczniów do wykonywania pracy zawodowej na wysokim poziomie i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy, poprzez zastosowanie nowych technik i technologii oraz z uwzględnieniem wzrostu oczekiwań pracodawców w zakresie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników.
Autorkami innowacji były pani Edyta Orlińska i pani Edyta Chomiaczewska.
.
Typ:
Zwykła