5 miejsce w Rankingu Techników!
Mamy 5 miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Techników 2012 na Dolnym Śląsku!
To najlepszy wynik w powiecie!
34 miejsce w Polsce pod względem zdawalności egzaminu zawodowego!
110 lokata w Polsce na 250 techników zakwalifikowanych do Rankingu!
Wydawnictwo i Portal Perspektywy, od wielu lat wspierają młodych ludzi w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji o wyborze szkoły średniej, wyższej uczelni, kursu językowego czy studium podyplomowego.
W styczniu, jak co roku, Kapituła Rankingu Techników oceniała szkoły za pomocą kilku kryteriów. Były to sukcesy szkoły w olimpiadach (20%), wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych (30%), wyniki matury z przedmiotów dodatkowych (15%), egzamin zawodowy (30%) oraz opinia o uczniach szkoły wyrażona przez kadrę akademicką (5%). Ranking uwzględnia szkoły, w których maturę w maju 2011 r. zdawało minimum 12 maturzystów. Dodatkowym kryterium wejścia placówki do Rankingu było osiągnięcie przez szkołę wyniku powyżej 0,75 średniej krajowej z egzaminu maturalnego z języka polskiego i matematyki oraz minimum 50-cio procentowa przystępowalność do egzaminów zawodowych.
W Rankingu zostały uwzględnione wyniki 48 ogólnopolskich olimpiad, które zwalniały z egzaminu maturalnego, egzaminu zawodowego lub były finansowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2010/2011. W przypadku matur - Kapituła uwzględniła wyniki egzaminów pisemnych z wszystkich przedmiotów obowiązkowych, a wskaźnik maturalny został obliczony jako suma trzech wartości względnych dla języka polskiego, matematyki i języka obcego. Nowością w tegorocznym Rankingu było zastosowanie współczynnika przystępowalności do egzaminu maturalnego dla danej szkoły wyliczonego na podstawie danych o wynikach matur oraz liczby absolwentów. . Kapituła wzięła też oczywiście pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych ze wszystkich przedmiotów dodatkowych na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Pierwszy raz jako kryterium przyjęto efekty egzaminów zawodowych. Wynik szkoły w danym zawodzie został porównany ze średnią krajową zdawalności dla danego zawodu. Istotnym wskaźnikiem dla Kapituły była opinia o szkole wśród kadry akademickiej. Kryterium to odzwierciedla zarówno poziom przygotowania absolwentów, jak i wyposażenie ich przez szkołę w umiejętności samodzielnego uczenia się, planowania swojej kariery i pokonywania stresu – co ma, między innymi, bezpośredni wpływ na utrzymanie się na studiach i terminowość ich ukończenia.