Projekt zawodoznawczy „Ceramika produktem markowym naszego regionu".
Projekt zawodoznawczy „Ceramika produktem markowym naszego regionu. Nawiązanie polsko-niemieckiej współpracy handlowej”
Cel projektu:- pogłębianie wiedzy z języka niemieckiego w branży ekonomicznej,
- wyćwiczenie prowadzenia rozmów i korespondencji w języku niemieckim na polu zawodowym,
- umiejętność pracy w dualnym systemie kształcenia zawodowego, zwiększenie atrakcyjności kształcenia w szkole jako placówce nowoczesnej,
- otwartej na zmiany zachodzące we współczesnym świecie,
- ułatwienie osobistego rozwoju uczestników projektu – przyszłym pracownikom branży ekonomicznej,
- nabycie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej w przedsiębiorstwach
Polska firma produkująca ceramikę (produkt markowy naszego regionu) przeprowadza transakcje handlowe z niemiecką siecią sklepów. Obie firmy mają za zadanie prowadzić ze sobą korespondencję w języku niemieckim, m.in. przygotować ofertę reklamową, prospekt ze wzorcami, listę cen, warunki zapłaty, zapytanie ofertowe, zamówienie towarów i usług, potwierdzenie zamówienia, fakturę VAT WZ, dowód przyjęcia, reklamację, notę korygującą, fakturę korygującą wraz z odpowiedzią na reklamację oraz podziękowanie za współpracę i korzystne rozwiązanie problemów. Uczennice będą też umawiać telefonicznie spotkanie firm, przedstawiać porządek obrad, prowadziły negocjacje, podczas których określą warunki dostaw, formy i sposoby płatności, rabaty. Nad projektem pracują uczennice klasy IV TE wraz z nauczycielem języka niemieckiego Edytą Chomiaczewską.