KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ- podsumowanie projektu KNO
23 maja 2014r. podsumowano projekt unijny realizowany w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Bolesławcu w ramach priorytetu III „Wysoka jakość oświaty”, działanie 3.4 „Otwartość systemu edukacji
w kontekście uczenia się przez całe życie”, poddziałanie 3.4.2 „Upowszechnianie uczenia się przez całe życie”. Koordynatorem projektu w CKU ZSOiZ była pani Jolanta Płotnicka.
W projekcie skierowanym do nauczycieli szkół zawodowych i placówek kształcenia ustawicznego uczestniczyło 20 nauczycieli CKU ZSOiZ w Bolesławcu( nauczyciele przedmiotów zawodowych oraz języków obcych). Projekt obejmował, m.in. cykl szkoleń
z zakresu:
-wprowadzenia do pracy na platformie Moodle i prowadzenia e-kursów,
-tworzenia kursów z wykorzystaniem narzędzi platformy Moodle,
-analizy kursów na odległość w kontekście programu KKZ prowadzonego przez szkołę,
-programu nauczania dla KKZ z elementami KNO,
-przygotowania uczestników do prowadzenia kursu e-learningowego.
Dodatkowe szkolenie odbył dyrektor i wicedyrektor szkoły, dotyczące aspektów prawnych kształcenia na odległość oraz koordynator projektu, dotyczące narzędzi administracyjnych platformy Moodle.
Podsumowania projektu dokonała pani Aleksandra Grobelna- koordynator projektu KNO z Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie, pani Krystyna Maziarz- nauczyciel Zespołu Szkół Ekonomicznych z Legnicy, prowadząca szkolenie KNO. Pani Alicja Krzyszczak- naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej i Sportu, podkreśliła stałą potrzebę doskonalenia zawodowego nauczycieli, wprowadzania nowych rozwiązań edukacyjnych i technicznych we współczesnej edukacji.
W spotkaniu uczestniczył też doradca zawodowy z Powiatowego Urzędu Pracy, pani Krystyna Rojek, z którym CKU ZSOiZ w Bolesławcu efektywnie współpracuje.
Przystąpienie do projektu dało CKU w Bolesławcu możliwość utworzenia portalu internetowego wraz z wbudowaną platformą edukacyjną Moodle i repozytorium kursów
e-learningowych. Platforma ta będzie wykorzystywana do kształcenia na odległość osób dorosłych, jak również, jako jedna z form kształcenia młodzieży, równoległa i uzupełniająca do tradycyjnego kształcenia stacjonarnego.