Media społecznościowe w mojej klasie (1 PTE)
W ramach upowszechniania efektów szkolenia projektu Erasmus + „Kreatywny zespół szkolny”, - KA101-66F4B212, na zajęciach z wychowawcą w klasie IPTE, pani Jolanta Płotnicka przedstawiła założenia programowe szkolenia oraz możliwości zaangażowania mediów społecznościowych w życie jednostki, klasy, organizacji.
Uczniowie uczestniczyli w dyskusji dotyczącej wykorzystania serwisów społecznościowych jako narzędzi tworzenia przestrzeni dla edukacji formalnej i nieformalnej. Zaprezentowanie praktycznych możliwości wykorzystania portali społecznościowych, np. You Tube, Facebook, Blogger, Twitter, Linkedln, Istagram, Snapchat, w nauczaniu, a także w komunikowaniu się, utrzymywaniu relacji, jest szczególnie ważne w dobie utrudnionych kontaktów w realnej przestrzeni. Uczniowie na podstawie informacji udostępnianych powszechnie w mediach społecznościowych, budowali także obraz, jaki kreują w rzeczywistości wirtualnej, prawdziwe przedsiębiorstwa i konfrontowali ten wizerunek z własnymi wyobrażeniami na temat danej firmy.
Podobne spostrzeżenia można także przełożyć na osobiste relacje uczniów i ich wizerunek kreowany w mediach społecznościowych oraz zagrożenia związane z nieprawdziwym obrazem własnego życia.
Szkolenie w ramach projektu Erasmus + „Kreatywny zespół szkolny”, dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych w życiu klasy, w znaczący sposób przyczyniło się do zmniejszenia dystansu między nauczaniem, a uczeniem się.
Uczniowie uczestniczyli w dyskusji dotyczącej wykorzystania serwisów społecznościowych jako narzędzi tworzenia przestrzeni dla edukacji formalnej i nieformalnej. Zaprezentowanie praktycznych możliwości wykorzystania portali społecznościowych, np. You Tube, Facebook, Blogger, Twitter, Linkedln, Istagram, Snapchat, w nauczaniu, a także w komunikowaniu się, utrzymywaniu relacji, jest szczególnie ważne w dobie utrudnionych kontaktów w realnej przestrzeni. Uczniowie na podstawie informacji udostępnianych powszechnie w mediach społecznościowych, budowali także obraz, jaki kreują w rzeczywistości wirtualnej, prawdziwe przedsiębiorstwa i konfrontowali ten wizerunek z własnymi wyobrażeniami na temat danej firmy.
Podobne spostrzeżenia można także przełożyć na osobiste relacje uczniów i ich wizerunek kreowany w mediach społecznościowych oraz zagrożenia związane z nieprawdziwym obrazem własnego życia.
Szkolenie w ramach projektu Erasmus + „Kreatywny zespół szkolny”, dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych w życiu klasy, w znaczący sposób przyczyniło się do zmniejszenia dystansu między nauczaniem, a uczeniem się.