Głównym zadaniem realizowanym w ramach projektu, zorganizowanego w ramach MKZ II, było ogłoszenie konkursu – „Będę swoim własnym szefem”, w ramach którego grupa młodzieży z ZSOiZ będzie miała za zadanie napisanie i „obronę” samodzielnie opracowanego biznesplanu z zakresu turystyki regionu. W ramach zadania dla uczestników projektu przeprowadzone będą szkolenia / konsultacje (w ramach zajęć dodatkowych) poszerzające wiedzę młodych ludzi i wskazujące kierunki działań, przy wykorzystaniu metod aktywnych. Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym - ukonstytuowała się grupa nauczycieli i uczniów bezpośrednio zaangażowanych w organizację konkursu i zaplanowano cykl konsultacji tematycznych. W tym czasie została nawiązana też współpraca z partnerami zewnętrznymi, którzy będą członkami komisji oceniającej prace konkursowe.
W ramach drugiego etapu uczestnicy projektu opracowują konkursowe prezentacje multimedialne, nastąpi „obrona” i oczywiście rozstrzygnięcie konkursu.
Ze względu na to, że uczniowie ZSOiZ to w znacznej części mieszkańcy małych miejscowości, którzy nie tworzą jednolitego środowiska jeśli chodzi o warunki ekonomiczne, uruchomienie, mechanizmów projektu pozwoli na podniesienie świadomości tych uczniów zakresie przedsiębiorczości, a wprowadzone działania przełożą się na rozwój osiągnięć edukacyjnych wszystkich jego uczestników.
Przy wykorzystaniu metod aktywnych w czasie przygotowania i realizacji projektu spodziewanym efektem będzie udoskonalenie umiejętności komunikowania się; uświadomienie odpowiedzialności za własne inicjatywy zawodowe; uświadamianie możliwości transformacji zawodowej spełniającej europejskie standardy powszechności rozwoju zawodowego; skuteczniejsze budowanie więzi międzyludzkich; powiększenie grona sojuszników wspierających działalność szkoły – rodziców i organizacji społeczno-gospodarczych; zwiększenie katalogu działań szkoły wspierających optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy uczniów; promowanie kultury i tradycji regionu; wzbudzenie poczucia przynależności do wspólnoty obywateli i szacunku dla własnego państwa.