WZROST UMIEJĘTNOŚCI PRZYSZŁYCH EKONOMISTÓW POPRZEZ PRAKTYKI ZAGRANICZNE
Zmieniająca się rzeczywistość gospodarcza stwarza pilną potrzebę przygotowania młodych ludzi do trudnej roli uczestnika współczesnej gospodarki rynkowej.
Projekt będący częścią Programu „Uczenie się przez całe życie” w ramach programu Leonardo da Vinci polegał na zorganizowaniu 4-tygodniowej praktyki zawodowej, w centrum kształcenia w Niemczech, dla 15 uczniów klasy trzeciej technikum ekonomicznego w okresie od 28 lutego do 27 marca 2010r.
W realizację projektu po stronie polskiej zaangażował się Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych, a po stronie niemieckiej Centrum Kształcenia Praktycznego F+U Sachsem GmbH w Chemnitz.
Projekt będący częścią Programu „Uczenie się przez całe życie” w ramach programu Leonardo da Vinci polegał na zorganizowaniu 4-tygodniowej praktyki zawodowej, w centrum kształcenia w Niemczech, dla 15 uczniów klasy trzeciej technikum ekonomicznego w okresie od 28 lutego do 27 marca 2010r.
W realizację projektu po stronie polskiej zaangażował się Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych, a po stronie niemieckiej Centrum Kształcenia Praktycznego F+U Sachsem GmbH w Chemnitz.
Celami projektu było:
-podnoszenie jakości i efektywności kształcenia zawodowego.
-zdobycie praktycznych umiejętności zawodowych.
-wykorzystanie najnowszych technologii informacyjno - komunikacyjnych w kształceniu,
-doskonalenie języka obcego zawodowego,
-zwiększenie mobilności uczniów i nauczycieli,
-zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego,
-poznanie dziedzictwa kulturowego obu narodów,
-zwiększenie szans na zatrudnienie w kraju i zagranicą.
Przed wyjazdem do Chemnitz uczniowie odbyli przygotowanie językowo – kulturowo -pedagogiczne:
-80 godzin przygotowania językowego,
-15 godzin przygotowania kulturowo-zawodowego.
Pobyt w Chemnitz obejmował nie tylko zajęcia zawodowe, ale również szeroki wachlarz zajęć dodatkowych, m.in.:
- zwiedzanie zabytków miejscowości Freiberg, Marienberg, Drezno,
- zapoznanie z funkcjonowaniem lokalnego przemysłu - drukarnia, manufaktura porcelany,
- basen, kręgle, bilard, wizyta w zoo.
Uczestnicy projektu uzyskają Certyfikat i dokument Europass - Mobilność, który daje większą szansę na znalezienie satysfakcjonującej pracy w zawodzie ekonomisty nie tylko w Polsce, ale również na Europejskim Rynku Pracy.
Nauczyciele odpowiedzialni za przygotowanie:
- kulturowo – zawodowe - Edyta Gorczyca,
- językowe - Beata Żuromska, Beata Domowicz.
Opiekunowie w trakcie praktyki:
-podnoszenie jakości i efektywności kształcenia zawodowego.
-zdobycie praktycznych umiejętności zawodowych.
-wykorzystanie najnowszych technologii informacyjno - komunikacyjnych w kształceniu,
-doskonalenie języka obcego zawodowego,
-zwiększenie mobilności uczniów i nauczycieli,
-zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego,
-poznanie dziedzictwa kulturowego obu narodów,
-zwiększenie szans na zatrudnienie w kraju i zagranicą.
Przed wyjazdem do Chemnitz uczniowie odbyli przygotowanie językowo – kulturowo -pedagogiczne:
-80 godzin przygotowania językowego,
-15 godzin przygotowania kulturowo-zawodowego.
Pobyt w Chemnitz obejmował nie tylko zajęcia zawodowe, ale również szeroki wachlarz zajęć dodatkowych, m.in.:
- zwiedzanie zabytków miejscowości Freiberg, Marienberg, Drezno,
- zapoznanie z funkcjonowaniem lokalnego przemysłu - drukarnia, manufaktura porcelany,
- basen, kręgle, bilard, wizyta w zoo.
Uczestnicy projektu uzyskają Certyfikat i dokument Europass - Mobilność, który daje większą szansę na znalezienie satysfakcjonującej pracy w zawodzie ekonomisty nie tylko w Polsce, ale również na Europejskim Rynku Pracy.
Nauczyciele odpowiedzialni za przygotowanie:
- kulturowo – zawodowe - Edyta Gorczyca,
- językowe - Beata Żuromska, Beata Domowicz.
Opiekunowie w trakcie praktyki:
- Beata Żuromska
- Ilona Szymecka
- Beata Domowicz
Koordynator projektu - Jolanta Płotnicka.
- Ilona Szymecka
- Beata Domowicz
Koordynator projektu - Jolanta Płotnicka.